آخرین اخبار
کد مطلب: 124881
وحدت تمام قد نيروهاي انقلاب در مقابل کانديداهاي پوششي و اصلي جريان اعتدال و اصلاحات/ تحقق دقيق برنامه هاي جبهه مردمي تا امروز
تاریخ انتشار : 1396/02/10 09:12:18
نمایش : 1823
در جريان ثبت نام کانديداها براي انتخابات رياست جمهوري، رسانه‌هاي اصلاح‌طلب تمام تلاش خود را به کار بستند تا طرح جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي را شکست خورده جلوه دهند اما آنچه با احراز صلاحيت حجت الاسلام رئيسي و محمد باقر قاليباف مسجل شده اين است که تمام برنامه‌هاي جبهه مردمي طبق روالي که در جلسات شوراي مرکزي آن تعيين شده پيش مي‌رود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ راه دانا؛ جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در دي ماه سال 95 طي مراسمي و با حضور اعضاي هيئت موسس که متشکل از 10 نفر از چهره هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي بود اعلام موجوديت کرد.

اين جبهه براي رسيدن به کانديدا نهايي جريان اصولگرايي و انقلابي دو مجمع با حضور نمايندگان مردم از سراسر کشور برگزار کرد که در مجمع اول از بين 21 کانديد حاضر 10 نفر و در مجمع دوم از ميان 10 منتخب مجمع اول 5 نفر به عنوان کانديداهاي نهايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي جهت شرکت در انتخابات رياست جمهوري انتخاب شدند.

تمکين همه کانديداها به نظر نمايندگان مردم در هر دو مجمع ملي که از سوي جبهه مردمي برگزار شد از نکات قابل توجه و تحسين جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي است، آنجا که حتي برخي مدعيان مانند محسن رضايي هم به نظر نمايندگان مردم تمکين کردند و پس از اينکه جزو برگزيدگان مجمع ملي جبهه مردمي نشدند، در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام نکردند.

پيام‌هاي جداگانه 5 نفر دوم، دومين مجمع ملي جبهه مردمي را مي‌توان تبلور دموکراسي در اين جريان دانست و البته که اين از خودگذشتگي در جبهه مردمي به همين جا ختم نشد و مهرداد بذرپاش که جزو کانديداهاي جبهه مردمي براي حضور در انتخابات بود  با حضور در وزارت کشور اعلام کرد که در راستاي حمايت از نيروهاي مردمي و انقلابي از ادامه حضور در صحنه انتخابات کناره‌گيري مي‌کند.

از ميان کانديداهايي که از سوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کردند، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي که در مجمع اول با 1813 راي و در مجمع دوم با ۲۱۴۷
 راي به عنوان نفر اول منتخبان جبهه مردمي انتخاب شده بود و محمد باقر قاليباف شهردار تهران از سوي شوراي نگهبان احراز صلاحيت شدند.

 

همه برنامه‌هاي جبهه مردمي تا اينجا به خوبي پيش رفته است

محمد صالح جوکار عضو شوراي مرکزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص مسائل مطرح شده مبني بر شکست برنامه‌هاي اين جبهه با حضور دو کانديدا در صحنه انتخابات اظهار داشت: جبهه مردمي از ابتدا اعلام کرد که با ساز و کار از پايين به بالا يعني از کف جامعه و از دل مردم انتخاب مي کند و طي دو مجمع ملي که برگزار کرد، در ابتدا 10 نفر و پس از آن 5 نفر به عنوان کانديداها انتخاب شدند.

وي افزود: در نهايت هم ‌دو نفر از کانديداهاي جبهه توسط شوراي نگهبان احراز صلاحيت و در صحنه انتخابات حاضر شدند.

عضو شوراي مرکزي جبهه مردمي گفت: جبهه مردمي با سازوکاري که در نظر گرفته مراحل را پيش مي‌برد و در نهايت با توجه به اقتضاي زمان و شرايطي که وجود دارد برنامه خود را اعلام مي‌کند.

جوکار ادامه داد: ما کانديدا اصلي و فرعي نداريم و بحث ما شفاف است، اما ما در جبهه مقابل نامزدهاي نيابتي را شاهد هستيم که اين نامزدي نيابتي از لحظا قانون انتخابات هم درست نيست.

وي تصريح کرد: کسي نبايد وارد انتخابات شود تا بخواهد شخص ديگري حمايت کند و به نظر من شوراي نگهبان بايد در اين موضوع تجديد نظر کند، کسي که وارد صحنه انتخابات مي‌شود بايد خود و توانمندي‌هايي که دارد را به مردم عرضه کند نه اينکه از کانديدا ديگري دفاع کند.

عضو شوراي مرکزي جبهه مردمي با بيان اينکه کانديداها نبايد عملکرد دولت را براي مردم تشريح کنند و بايد برنامه‌هاي خود را براي بهبود وضع موجود ارائه دهند عنوان کرد: مردم عملکرد دولت را طي چهار سال گذشته ديده‌اند و صداو سيما هم با توجه به اينکه از طرف دولت تحت فشار است و بودجه‌اش را دريافت نمي‌کند، دولت را در چند ماه اخير خوب ياري کرده است.

جوکار گفت: اينکه امروز يک شخصي به عنوان کانديدا نيابتي در انتخابات بخواهد از دولت حرف بزند کار درستي نيست و از لحاظ اخلاقي، سياسي و قوانين هم جايگاهي ندارد، کسي اگر در انتخابات کانديدا مي‌شود بايد برنامه‌هايي که براي بهبود کشور دارد را ارائه کند نه اينکه کند براي کمک به يک کانديدا ديگري آمده است.

وي افزود: جبهه مردمي کاملا شفاف دو مجمع عمومي برگزار کرده، نمايندگان مردم در اين دو مجمع کانديدها را انتخاب کرده‌اند و نيتجه اين دو مجمع هم امروز در صحنه انتخابات مشخص است و فرآيند جبهه به صورت شفاف با مردم درميان گذاشته مي‌شود.

عضو شوراي مرکزي جبهه مردمي در پايان گفت: همه برنامه‌هاي جبهه مردمي تا اينجا به خوبي پيش رفته و نمايندگان مردم در مجمع دوم به شوراي مرکزي تفيذ اختيار کردند تا در خصوص کانديدا نهايي تصميم‌گيري کند و آنچه مسلم است اين است که بحث اول و آخر جبهه مردمي نجات کشور از اين بحراني است که دولت ايجاد کرده و ما بايد يک تغيير و تحول جدي در اين زمينه داشته باشيم.

 

جبهه مردمي کانديدا پوششي ندارد

جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي هم با صدور بيانيه‌اي به تشريح نظر خود در خصوص حضور دو نامزد از اين جبهه در صحنه انتخابات رياست جمهوري پرداخت در بخشي از از بيانيه جبهه مردمي آمده است:

"جبهه مردمي نيروهاي انقلاب به صراحت اعلام مي دارد که اين جبهه به هيچ وجه نامزد اصلي و فرعي و يا پوششي ندارد و آقايان رئيسي و قاليباف هر دو نامزد اصلي اين جبهه هستند. اين دو عزيز در کمال اخوت و بامجاهدت و جديت در صحنه رقابت انتخاباتي حضور يافته و براي جذب آراي گرايش ها و سليقه هاي مختلفي که درميان طبقات مختلف اجتماعي وجود دارد، تلاش خواهند نمود."

در قسمت ديگري از اين بيانيه آمده است: "هر دو نامزد، قائل به وحدت به عنوان يک امر اهم براي مقابله با وضع موجود و نجات مردم و اقتصاد کشور هستند ."

 

طي اين مدت و در جريان ثبت نام اشخاص براي انتخابات رياست جمهوري، رسانه‌هاي اصلاح‌طلب تمام تلاش خود را به کار بستند تا طرح جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي را شکست خورده جلوه دهند اما آنچه با احراز صلاحيت حجت الاسلام رئيسي و محمد باقر قاليباف مسجل شده اين است که تمام برنامه‌هاي جبهه مردمي طبق روالي که در جلسات شوراي مرکزي آن تعيين شده پيش مي‌رود و در نهايت تصميم شوراي مرکزي جبهه مردمي است که در صحنه انتخابات عملي مي‌شود.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس